Nie ma co ukrywać, prowadzenie listy mailingowej jest inwestycją czasową. Trzeba zadbać nie tylko o technikalia, ale też o regularne dostarczanie wartościowych treści swoim subskrybentom.
Dlaczego w mojej opinii warto ten trud podjąć?
To nie algorytm decyduje o tym, czy Twoje treści trafią do odbiorcy
To, co jest największą bolączką twórców w social mediach – obcinanie zasięgów przez algorytmy – w przypadku listy mailingowej nie występuje. Masz bezpośredni dostęp do skrzynki mailowej swoich odbiorców i możesz samodzielnie decydować dokładnie co, kiedy i w jakiej formie do nich trafi.
Lista mailingowa jest Twoja
Wszystko, co tworzysz w social mediach, w tym Twoje treści i listy obserwatorów, pewnego dnia może zniknąć, na przykład na skutek trwałego zablokowania konta. Budując listę mailingową masz pewność, że nikt Ci jej nie skasuje ani nie zabierze (no, chyba że ktoś włamie się na Twoje konto i je przejmie, ale przed tym można się zabezpieczyć).
Masz szansę zbudować osobistą relację ze swoimi potencjalnymi klientami
Maile mogą być miejscem, w którym dzielisz się ważnymi momentami ze swojego życia, przemyśleniami… Nie wszystko chcemy publikować w social mediach. Mail jest bardziej intymną formą komunikacji i warto to wykorzystać do budowania relacji z odbiorcami.
Możesz zbudować ścieżkę, przez którą przeprowadzisz swoich odbiorców
Doświadczenie Twoich (potencjalnych) klientów związane z Twoją marką będzie uporządkowane dokładnie według tego, jak je zaprojektujesz.
Masz możliwość zautomatyzować całą ścieżkę prowadzenia swoich odbiorców przez treści, które oferujesz
Raz napisane maile możesz wykorzystywać przez lata dla kolejnych odbiorców dołączających do Twojego newslettera. W social mediach tak się niestety nie da 🙂
Podsumowując
Gdybym miała wszystkie te plusy streścić w jednym zdaniu, byłoby to:
Możesz zaprojektować i zautomatyzować ścieżkę dla swoich odbiorców tak, aby poprowadzić ich przez kolejne etapy:
- poznanie -> poprzez budowanie osobistej relacji,
- zaufanie -> poprzez dostarczanie wartościowych treści,
- sprzedaż -> na końcu dobrze zaprojektowanej i zautomatyzowanej ścieżki.
***
To wcale nie znaczy, że lista mailingowa jest obowiązkowa dla każdego, kto prowadzi biznes – to tylko jeden z wielu możliwych sposobów dotarcia do klientów. Tutaj przeczytasz o tym, jak wybrać najlepsze kanały komunikacji z potencjalnymi klientami.
Bez listy mailingowej da się żyć, dlatego jeśli nie lubisz pisać i po prostu nie czujesz tej platformy, to nie ma co się zmuszać. Możesz odłożyć tę decyzję i wrócić do tematu za kilka miesięcy, może się coś zmieni 🙂
Dobry artykuł? Podziel się z innymi: